Innan ridning- kvällsgöra

Jag har några saker jag alltid gör innan jag rider och på kvällen. Innan jag rider:
1: Borsta igenom honom
2: Rykta igenom med ryktborste + ryktskrapa
3: Kratsa hovarna och kolla strålen
4: Borsta igenom manen och pannluggen
5: Spruta i pälsglans om det behövs i svansen
6: Borsta igenom svansen
7: Sadla/lägga på tömkörningsgjorden.
8: Tränsa
 
Det är väl det jag gör på dagen. På kvällen är det helt annat!
 
1: Ta ut honom i gången och lägga på fleece täcket.
2: Mocka om det behövs
3: Borsta igenom
4: Kratsa hovarna om det behövs
5: Kolla igenom karlederna
6: Pussa honom och ge honom lite havre i handen sen in i boxen.
 
Det är mina dags och kvälls scheman. Rätt bra schema! :D
 

Kommentarer
Postat av: Annika

Fin blogg :)

2012-11-23 @ 10:06:33
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0