Dagen imorgon

Imorgon ska jag ta och låta Rasmus vila. Han har gått mycket och hårt nu. Så imorgon får han pusta ut. Storhästarna vilade idag så här kommer lite om vad dem ska göra imorgon.
 
Spirran ska jag typ köra lösa tömmar med. Det är något av de få sakerna som jag tycker är riktigt bra! Hästen ska arbeta i lång, låg form och söka sig neråt trots att man knappt håller något i tömmarna. Första gången jag ska köra det på Spirran. Ska bara lära honom att kunna gå på rakt spår, stanna och svänga. Kanske även ska prova framdelsvändning och att han ska flytta sig. Dock kan man inte använda spö på honom så mycket röst.
 
Sessan ska jag också köra lösa tömmar på. Hon är van vid att bli tömkörd, dock var det rätt längesen men hon har det kvar i sig. Första gången med lösa tömmar men tror det ska gå rätt bra. Hon är rätt okomplicerad när det gäller sådant. Dock ska jag börja med mycket volter, olika tempon mm. Ska försöka flytta henne och göra fram- och bakdelsvändningar. Framdelsvändningarna är ju lättare men ska försöka bakdels med. Man kan ha spö på henne så det är lättare att visa på henne genom att peta lite. 
 
Båda hästarna ska arbetas i ca 20-30 minuter. Tycker det blir bra länge för att vara första gången. Kommer nog även att trava med dem lite.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0